MENU

Martin Ganguly: Projekt filmové výchovy na Gymnáziu Johna Lennona v Berlíně

V rámci projektů, které většinou trvají celý den, se studenti učí filmové historii a filmové analýze. Jeden ze seminářů se týkal Ozuova díla. Studenti (ve věku 16-18 let) nejprve společně zhlédli krátký dokument o jeho díle a poté celovečerní film TOKYO STORY (Tōkyō monogatari, Japonsko 1953). Po analýze formy a obsahu natočili během pěti dnů vlastní krátký film na téma „generační konflikt“ a měli za úkol použít Ozuův styl a způsob natáčení.


Martin Ganguly

Dr. Martin Ganguly je od roku 2004 vedoucím školního projektu Berlinale a působí jako vysokoškolský pedagog, učitel, autor, moderátor, konzultant, zkoušející a kouč v oblasti (filmového a divadelního) vzdělávání pro různé instituce a vydavatelství v Německu i v zahraničí. Kromě pedagogického titulu a doktorátu vystudoval tento pedagogický a mediální vědec také režii a herectví na semináři Maxe Reinhardta ve Vídni. Čtyři jeho multimediální výukové materiály byly oceněny prestižní evropskou medailí Comenius. V letech 2013-2020 byl kurátorem/facilitátorem celoněmeckého projektu „Klassiker sehen-Filme verstehen“ („Vidět klasiku, rozumět klasice“) DFA (Deutsche Filmakademie)/Bundeszentrale für politische Bildung pro zprostředkování filmové historie a pracuje také jako externí spolupracovník pro DFF (Deutsches Filminstitut) ve Frankfurtu nad Mohanem a pro Nadaci Wima Wenderse a také pro několik interkulturních vzdělávacích projektů.